Het beleidsplan

Postadres/vestiging:

Nummer KVK: 72281065

Bankrekening:

• Rabobank Eindhoven/Veldhoven nr: NL58 RABO 0331 8300 94  T.a.v. R.C. Vervoort Stichting Power Beauties.

Bestuursleden:

• H.T. van Hengst Voorzitter/organisator
  • S.J. van Hengst Secretaris
  • R.C. Vervoort Penningmeester

Beleid en Strategie

Eind 2004 werd bij Helga de diagnose kanker vastgesteld, begin 2016 kreeg ze dan eindelijk het goede nieuws te horen dat ze kanker vrij is verklaard. Door de vele bestralingen is haar huid zo beschadigd dat ze er een litteken aan over heeft gehouden. Na de bestraling wilde Helga het litteken  laten verwijderen, helaas was dat in 2005 nog niet mogelijk. Ze is naar de Beauty Beurs in Utrecht geweest en zo in aanraking gekomen met de stichting Viva la Donna. Daar besefte Helga pas dat er nog meer vrouwen kanker hebben. Ze heeft niks meer met het litteken gedaan en wilde graag iets doen voor en met deze vrouwen. Helga is een gediplomeerd visagiste wat goed van pas kwam bij de stichting. Vanuit de eerste ontmoeting  heeft Helga een eigen visagie salon ingericht voor deze vrouwen. Zo zet zij ieder jaar rond 29 mei deze moedige vrouwen in het zonnetje. Duizenden Beauty salons doen hier aan mee en zetten rond die dag ook hun deuren open voor gratis behandelingen voor vrouwen die in aanraking zijn gekomen met kanker, of hebben gehad. Helaas is de Stichting Viva la Donna gestopt per 31 december 2014.

De stichting organiseert Verwendag(en) speciaal voor jongeren en volwassenen die in aanraking zijn gekomen met kanker en  hun familie in Eindhoven. Ondanks dat de stichting per 2 aug. ‘2018 is gestart wordt er al 6 jaar lang een Verwendag geven van o.a. beauty behandelingen en verschillende leuke workshops van dans tot creatief bezig zijn.  De Verwendag wordt gehouden rond 29 mei in samenwerking met Dynamo Jongeren centrum en het Blue Collar Hotel in Eindhoven hiervoor vragen wij een kleine bijdrage van euro 5,- De opbrengst komt geheel ten goede aan een stichting die zich inzet voor kanker patienten.

Wij streven naar nog meer verwendagen voor al deze moedige stoere kanjers. Door het geven van vrijwillige donaties kunt u als bedrijf en particulier de stichting Power Beauties ondersteunen, zodat er nog meer o.a. verwendagen, maar ook goede nazorg gegeven kan worden. Want goede nazorg bevordert het proces om weer te genieten, te stralen en je weer goed te voelen!

Doordat Helga de mogelijkheid heeft gekregen binnen Dynamo Jongeren centrum via Nancy van Loon voormalige manager van Dynamo dit te kunnen en mogen organiseren, is zij zelf in 2015 verder gegaan met het organiseren van de Verwendag Power Beauties; in samenwerking met Dynamo o.a. het Blue Collar Hotel, Popei, Kringloopwinkels Emmaus en karoesell, Bribos Verwentasjes Den Haag, Stichting Super Youth, Inloophuis de Eik, Inloophuis de Cirkel in Helmond, Ergon, Douglas, Ici-Paris XL en Albertheijn in Eindhoven.

Op de Verwendag krijgen jongeren een dag-make-up , styling, massage, nagels verzorgen en lakken en verschillende workshops van dans tot tekenen, schilderen. Of maak je eigen creatie; voor ieder wat leuks. Dit kunnen we eventueel combineren met andere schoonheidsactiviteiten. Onderzocht kan worden of  kappers en visagistes hier weer op vrijwillige basis aan mee willen werken. We gaan dit jaar meer bedrijven, particulieren, ziekenhuizen, andere instanties persoonlijk benaderen.

Eventueel kan er ook nog een  Verwenkamer worden gecreëerd zodat je je even terug kan trekken en kan genieten van heerlijke hapjes en drankjes zoals koffie, thee en limonade ook zullen we de ruimte omtoveren tot een ware beauty salon met live muziek.

Vanaf 22 november 2018 geeft de Stichting naast de jaarlijkse Verwendag rond 29 mei speciaal voor (ex) kanker patienten met hun familie ongeacht de leeftijd elke 4e week van de maand een Inloop in Buurthuis Unitas in Eindhoven waar deze kanjers dan een praatje kunnen maken met lotgenoten of zich kunnen laten verwennen d.m.v.  verschillende beautybehandelingen o.a. visagie, massage, nagels stylen of creatief bezig zijn. Dit doet de Stichting in samenwerking met Lumens uit Eindhoven die hier belangeloos aan mee werkt.

De jaarlijkse Verwendag is altijd rond 29e mei ook voor 2019 – 2022.